ژورنال بازاریابی

3+1 تکنیک کاربردی برای نوشتن تیتر جذاب!

در این آموزش کاربردی قصد داریم تا 4 روش و تکنیک که تا امروز امتحان پس داده اند را با هم بررسی کنیم تا یاد بگیریم چگونه تیترهای جذابتری بنویسیم.

البته تلاش می کنیم مثال‌هایی از نمونه تبلیغات را با هم مرور کنیم تا اهمیت تیترها بیشتر درک کنیم، بدون شک تیتر یا عنوان، مهمترین قدم برای توجه به تبلیغات شماست. باید بدانید حتی اگر بهترین محصول را هم داشته باشید در نگاه اول برای مخاطب شما هیچ چیزی مهمتر از تایتل نیست. در این آموزش به 4 روش کاربردی برای اینکه تیتر شما توجه بیشتری را متوجه خود کند اشاره خواهیم کرد.

1- سوال کنید! ساده اما اثربخش

با سوال شروع کنید یا به عبارت دیگر با سوالی که نیاز مخاطب است تیتر سازی کنید؛ در نحوه پرسش هم یک عبارت معجزه آسا است و آن واژه “چگونه” است که در هیچ لغت دیگری وجود ندارد. پس اگر تیتر خود را با عبارت چگونه آغاز کنید خوانده شدن مطلب خود را بیمه کرده اید:

چگونه استرس خود را در 20 روز درمان کنیم؟

چگونه به صورت ارگانیک به نرخ ترافیک 2 برابر رسیدم؟


نکته مهم در انتخاب پرسش به عنان تیتر ندانستن پاسخ است، یعنی باید در ناخودآگاه ذهن آنها درگیر پیدا کردن پاسخ آن سوال می‌شود.

2- عدد و درصد یک فرمول همیشه برنده!

تردید نکنید استفاد از اعداد و درصد در عنوان مقاله می تواند راه را کوتاه کند. باور کنید یا نه ولی خیلی از کاربران حتی عنوان یک نوشته را هم نمی خوانند! اما همین گروه فوق تنبل چه بخواهند و چه نخواهند “اعداد” تحت هر شرایطی در نگاه اول می بینند. شما با گذاشتن یک عدد یا درصد در مقاله خود ناخودآگاه کاری می کنید که کاربر کلمات قبل و بعد از عدد را نیز بخواند و عنوان شما بهتر و اثرگذارتر دیده شود.

8+1 قدم تا کاهش استرس

12 روش برای افزایش هوش فرزندتان

3- ایجاد حس کنجکاوی یا شوک!

این مورد واقعاً سخت است، اینکه بتوانید در تیتر کوتاه یک ابهام بزرگ به کاربر دهید, کنجکاوی در ذهن مخاطب ایجاد کنید. اما باید برای خلق چنین تیترهایی جذابی بسیار دقیق و هوشمندانه عمل کنید. این مدل از تیترها یک خطر درونی دارند، آنجایی که قضاوتی که شما از عنوان انتظار دارید را مخاطب نداشته باشد و این یعنی شکست همه چیز!
یک توصیحه مهم هم باید داشته باشیم: در زمان تیترسازی ها ژورنالیستی مرز بین دروغ و واقعیت را رعایت کنید.

سمی که نمی دانید ولی هر روز به نوزاد خود می دهید!

این 3 اپلیکیشن را همین الان از گوشی خود حذف کنید

4- مخاطب به دنبال اخبار خوب نیست!

“من چگونه 10 میلیارد را در فارکس از دست دادم” در تیترها به شکست ها و اشتباهات خرد و کلان و مخصوصاً تجربیات اختصاصی خود اشاره کنید. قطعا سایرین دوست دارند تجربیات دیگران هرچند هم که به موفقیت منجر نشده باشد را هم بدانند. پس عنوان سازی بومی خودتان را حتماً در تبلیغات و محتواهای خود لحاظ کنید.

پست قبلی

تغییر لوگو پورشه پس از یک عمر

پست بعدی

قوانین نانوشته در انتخاب و همکاری با سفیر برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *