ژورنال بازاریابی

تغییر لوگو پورشه پس از یک عمر

پورشه به عنوان یکی از غول های خودروساز جهان لوگوی خود را بسیار ظریف به روز کرد. لوگوی جدید را باید یک طراحی هوشمندانه و در عین حال محتاطانه دانست. جالب است همین تغییرات ظریف را آلمانی ها می‌گویند که حدود 3 سال زمان نیاز دارد. در هر حال اکنون می‌توان این لوگو را در کنار نمونه‌های قبلی آن قرار دهیم. نخستین لوگوی پورشه با شمایل ابتدایی و نزدیک به آرم کنونی در سال 1952 مورد استفاده قرار گرفت. از آن سال به بعد این لوگو در سال‌های 1954، 1963، 1973، 1994 و 2008 مورد بازنگری قرار گرفت.

لوگوی جدید پورشه


لوگوی پورشه چند روز قبل از برگزاری رویداد ویژه این کمپانی به مناسبت 75 سالگی تولید اولین خودروی آنها یعنی رودستر 356 رونمایی شد. این لوگو برای اولین بار بر روی خودروی مزبور نصب شد. اواخر امسال طرح نهایی مشخص می‌شود. اما حالا یک ساختار از لانه زنبور در بخش‌های قرمز رنگ لوگوی پورشه مشاهده می‌شود. روکش فلزی نیز ظاهر پیچده‌تری دارد.


اسب روی لوگو با الهام از نشان شهر اشتوتگارت با رنگ‌های سیاه و قرمز به همراه شاخ‌های گوزن نشان وورتمبرگ هوهنتسولرن هنوز هم وجود دارند.

طراح اولیه لوگوی کنونی پورشه در سال 1952 شخصی به نام فرانتش خاور ریمشپیس بود. برخی می‌گویند که لوگوی فولکس واگن در سال 1936 را نیز او طراحی کرد. پورشه از سال 1948 اتومبیل می‌سازد. اما پس از چهار سال لوگوی مزبور مشاهده می‌شود. از این لوگو ابتدا در اواخر سال 1952 بر روی لبه فرمان استفاده می‌شد. اما در توامبر 1954 بر روی کاپوت اسپیدستر 356 نقش بست.

پست قبلی

برترین فیلم های بازاریابی

پست بعدی

3+1 تکنیک کاربردی برای نوشتن تیتر جذاب!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *